Utjecaj društvenih mreža na samopouzdanje

Foto: 123rf
Društvene mreže su notorne po svom utjecaju na psihologiju ljudi, uglavnom u negativnom smislu. Društvene mreže utječu na ljudsko samopouzdanje, što je posebno izraženo kod mladih ljudi. Ljudi su skloni uspoređivanju s drugima, a društvene mreže su savršena platforma za poticanje toga. Fotografije koje ljudi objavljuju na društvene mreže su uglavnom dorađene, slikane iz savršenog kuta i s odličnim osvjetljenjem, što je daleko od realnog, svakodnevnog izgleda osobe. To zna rezultirati nerealnim, idealiziranim mišljenjem o drugim osobama, što zauzvrat može rezultirati osjećajem nezadovoljstva samim sobom.
Iskrivljeni prikaz realnosti
Likeovi, komentari i pratitelji su metrika po kojoj se mjeri „uspješnost“ na društvenim mrežama. Takav oblik interakcije zna prerast u potrebu za konstantnom validacijom, koja može rezultirati osjećajima manje vrijednosti i pada samopouzdanja. Naravno, ne smijemo zanemariti i posljedice cyberbullyinga, maltretiranja i vrijeđanja preko društvenih mreža. Društvene mreže imaju i svoje dobre strane, ali kao i sve ostalo, moramo ih znati koristiti umjereno i shvatiti da je prikaz realnosti na društvenim mrežama iskrivljen te tražiti pomoć, ako se osjećamo loše zbog onoga što se događa na društvenim mrežama.
