Utjecaj društvenih mreža na samopouzdanje

 Utjecaj društvenih mreža na samopouzdanje

Foto: 123rf

Društvene mreže su notorne po svom utjecaju na psihologiju ljudi, uglavnom u negativnom smislu. Društvene mreže utječu na ljudsko samopouzdanje, što je posebno izraženo kod mladih ljudi. Ljudi su skloni uspoređivanju s drugima, a društvene mreže su savršena platforma za poticanje toga. Fotografije koje ljudi objavljuju na društvene mreže su uglavnom dorađene, slikane iz savršenog kuta i s odličnim osvjetljenjem, što je daleko od realnog, svakodnevnog izgleda osobe. To zna rezultirati nerealnim, idealiziranim mišljenjem o drugim osobama, što zauzvrat može rezultirati osjećajem nezadovoljstva samim sobom.

Iskrivljeni prikaz realnosti

Likeovi, komentari i pratitelji su metrika po kojoj se mjeri „uspješnost“ na društvenim mrežama. Takav oblik interakcije zna prerast u potrebu za konstantnom validacijom, koja može rezultirati osjećajima manje vrijednosti i pada samopouzdanja. Naravno, ne smijemo zanemariti i posljedice cyberbullyinga, maltretiranja i vrijeđanja preko društvenih mreža. Društvene mreže imaju i svoje dobre strane, ali kao i sve ostalo, moramo ih znati koristiti umjereno i shvatiti da je prikaz realnosti na društvenim mrežama iskrivljen te tražiti pomoć, ako se osjećamo loše zbog onoga što se događa na društvenim mrežama.

Moglo bi te zanimati

Close Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja. Kliknite ovdje i saznajte više informacija.